16.1.13

Hype: Oscars Unchained



Έτσι όπως έχει διαμορφωθεί φέτος το σκηνικό των βραβεύσεων, το award race του 2012-13 παίρνει επάξια τον τίτλο της πιο ανατρεπτικής, διασκεδαστικής και ενδιαφέρουσας κούρσας των τελευταίων χρόνων. Ειδικά από τη στιγμή που τα τελευταία έξι χρόνια οι νικητές των Όσκαρ ήταν προκαθορισμένοι από τις αρχές του Δεκέμβρη. Το πιο ιντριγκαδόρικο γεγονός της φετινής χρονιάς είναι ότι δεν υπάρχουν φαβορί σε σχεδόν καμία κατηγορία. Όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά. Και αυτό φάνηκε πιο έντονα από κάθε άλλη στιγμή με την απόλυτα "wtf" ανατροπή με την οποία ήρθαμε όλοι αντιμέτωποι στην ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων των Όσκαρ. Πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού (ή έστω τα τελευταία 12 χρόνια που τον παρακολουθώ στενά - όσα και η Maya της Jessica Chastain παρακολουθούσε τον Bin Laden, τυχαίο;) τα προγνωστικά πέφτουν τόσο πολύ έξω. Τρία ονόματα λέγαμε πως είναι σίγουρα για την κατηγορία της Σκηνοθεσίας: Spielberg, Affleck και Bigelow. Αντίστοιχα οι ταινίες τους (Lincoln, Argo, Zero Dark Thirty) ήταν τα αντίστοιχα φαβορί για την Καλύτερη Ταινία. Έλα όμως που όλα άλλαξαν και από εκεί που ο Affleck και η Bigelow φαινόντουσαν οι πιο βασικοί διεκδικητές του Όσκαρ Σκηνοθεσίας, που θα μάχονταν μέχρι τελικής πτώσης για το Χρυσό Αγαλματίδιο, τελικά ΚΑΝΕΙΣ από τους δύο δεν είναι υποψήφιος!! Και σα να μην είναι αρκετό αυτό το σοκ, τις κενές θέσεις που δημιουργήθηκαν από την τρανταχτή απουσία αυτών των δύο ονομάτων δεν την συμπλήρωσε ούτε ο Tom Hooper, ούτε ο Tarantino, ούτε ο Paul Thomas Anderson (τον οποίο μάλιστα ο Affleck, όταν πήρε την Χρυσή Σφαίρα, αποκάλεσε "Orson Welles της εποχής μας") αλλά ο Michael Haneke (σε ένα από τα μεγαλύτερα ανοίγματα που έχει κάνει η Ακαδημία τα τελευταία χρόνια για ξενόγλωσση ταινία, δίνοντας στο Amour 4 βασικές υποψηφιότητες + της ξενόγλωσσης ταινίας) και ο... Behn Zeitlin, ο πρωτοεμφανιζόμενος πιτσιρικάς σκηνοθέτης του "Beasts of the Southern Wild", που ούτε στα πιο τρελά του όνειρα δεν θα φανταζόταν ότι το φετινό του κινηματογραφικό ταξίδι (που ξεκίνησε με το μεγάλο βραβείο στο Φεστιβάλ του Sundance, συνεχίστηκε με 4 βραβεία στις Κάννες και μια ντουζίνα βραβείων πρωτοεμφανιζόμενου σε διάφορες ενώσεις κριτικών) θα τελείωνε με τόσο φαντασμαγορικό τρόπο. 




Είναι θετικό φαινόμενο η απουσία του Affleck και της Bigelow από την κατηγορία της Σκηνοθεσίας; Μάλλον όχι, γιατί και οι δύο έκαναν πολύ καλές δουλειές φέτος, μπορεί καλύτερες από όλους τους φετινούς υποψήφιους σκηνοθέτες. Είναι όμως αρνητικό φαινόμενο η παρουσία του Zeitlin και του Haneke; Για κανένα λόγο. Όχι μόνο και μόνο επειδή είναι κάτι το "διαφορετικό" ή επειδή ήταν μια ευχάριστη ανατροπή στο κατά τ' άλλα προβλέψιμο σκηνικό των Όσκαρ, αλλά επειδή, στην τελική, άξιζε να αναγνωριστεί επιτέλους η συνεισφορά του Haneke στην έβδομη τέχνη και ο μαγικός τρόπος με τον οποίο σε παγιδεύουν οι εικόνες του νεαρού Zeitlin στο "Beasts". Και οι δύο είναι ταινίες που, απαλλαγμένες από περιττές φανφάρες και εντυπωσιασμούς, μιλούσαν κατευθείαν στην καρδιά του θεατή. Και αυτό που χαρακτηρίζει περισσότερο από οτιδήποτε άλλο τα φετινά Όσκαρ είναι αυτό ακριβώς: η Ακαδημία ψήφισε με βάση το συναίσθημα. Απαλλάχτηκε από το βαρύ πολιτικό κλίμα που χαρακτήριζε τους τρεις frontrunners και επιβράβευσε ταινίες με κάθαρση, ταινίες που παίρνουν την καρδιά, στην κάνουν χίλια κομμάτια και μετά στην ξαναβάζουν στη θέση της. 

Πως όμως εξηγείται αυτή η πρωτοφανής ΅ποψηφιότητες κάθε κατηγορίας κρίνονται από την εκάστοτε ειδικότητα, δλδ σκηνοθέτες ψηφίζουν για τις υποψηφιότητες στην κατηγορία Σκηνοθεσίας, μακιγιέρ στο Μακιγιάζ κτλ). Και ειδικά σε μια τέτοια χρονιά όπως το 2012 που πολλές διαφορετικές ταινίες αγαπήθηκαν πολύ από τον κόσμο, δεν είναι τόσο παράλογο που ορισμένες από τις επιλογές της Ακαδημίας παρέκκλιναν από τη μάζα.

Παρακάτω θα γίνει μια σχετική προσπάθεια πρόβλεψης των φετινών Όσκαρ, αλλά είναι από δύσκολο έως απίθανο να πέσ και μόνο δικά τους κριτήρια. Από την άλλη, το εκλογικό κοινό των Όσκαρ δεν έχει δα και τόσες πολλές ομοιότητες με όλα τα υπόλοιπα (στις Σφαίρες ψηφίζουν 100 γέροι κριτικοί, στα DGA 14.000 σκηνοθέτες, στα Όσκαρ μόλις 360 σκηνοθέτες - οι υποψηφιότητες κάθε κατηγορίας κρίνονται από την εκάστοτε ειδικότητα, δλδ σκηνοθέτες ψηφίζουν για τις υποψηφιότητες στην κατηγορία Σκηνοθεσίας, μακιγιέρ στο Μακιγιάζ κτλ). Και ειδικά σε μια τέτοια χρονιά όπως το 2012 που πολλές διαφορετικές ταινίες αγαπήθηκαν πολύ από τον κόσμο, δεν είναι τόσο παράλογο που ορισμένες από τις επιλογές της Ακαδημίας παρέκκλιναν από τη μάζα.

Παρακάτω θα γίνει μια σχετική προσπάθεια πρόβλεψης των φετινών Όσκαρ, αλλά είναι από δύσκολο έως απίθανο να πέσω μέσα σε όλα, γι' αυτό θα δίνω και από 2-3 εναλλακτικές (ΧΑ!). Τα είπαμε αναλυτικά εδώ πριν τις υποψηφιότητες των Όσκαρ, πάμε άλλη μία τώρα που απονεμήθηκαν οι Σφαίρες και η Ακαδημία άνοιξε τα χαρτιά της.




Τώρα που είπα Σφαίρες, πόσο απροσδόκητα FUN ήταν η φετινή τελετή απονομής των Χρυσών Σφαιρών!  Τα πιο αδικαιολόγητα φημισμένα και fabulous βραβεία στην ιστορία (αλήθεια γιατί μας νοιάζει τόσο πολύ η άποψη των μελών του HFPA;) καταφέρνουν τα τελευταία χρόνια να κερδίσουν τα βλέμματα όχι επειδή προβλέπουν τις οσκαρικές υποψηφιότητες (κάτι που έχουν σταματήσει να κάνουν με επιτυχία κοντά μια δεκαετία) αλλά επειδή οι επιλογές των παρουσιαστών τους είναι ότι πιο φρέσκο και καλοδεχούμενο υπάρχει. Και τι δεν είχε η φετινή τελετή: tinamy (best hosts ever ξέρω γω), alias reunion, superheroes united, βραβεία σε Tarantino και Waltz, τη Lena Dunham στην πιο αποτυχημένη προσπάθεια που έχει κάνει ποτέ άνθρωπος να περπατήσει σε τακούνια, το "Dancing on my own" της Robyn που έπαιζε κάθε φορά που εμφανιζόταν στις οθόνες μας το "Girls", double win για την Jessica και την Jennifer, τον Haneke να παραλαμβάνει βραβείο από των Stalone και τον Schwarzenegger (και αυτό εδώ το tweet που ακολούθησε), τον Ferrell και την Wiig να διεκδικούν την παρουσίαση στις επόμενες Σφαίρες, τον ίσως καλύτερο acceptance speech που έχει ακουστεί ποτέ μέσα στο Beverly Hilton Hotel,  αυτά εδώ τα φορέματα, αυτή εδώ την άβολη στιγμή, αυτή εδώ την εικόνα και αυτό εδώ το gif. Θα σταθώ κυρίως στο δίδυμο Tina Fey - Amy Poelher που οκ, οι προσδοκίες ήταν υψηλές αλλά δε νομίζω ότι έχω ξανακούσει ακροατήριο σε τελετή απονομής βραβείων να γελάει, να καλοπερνάει και να το διασκεδάζει τόσο πολύ. Ας παρουσιάζουν ότι βραβείο υπάρχει εκεί έξω, Tony, Emmy, Grammy, Oscar, Σφαίρες, Independent Spirit, BAFTA, MTV Awards, Peoples Choice, MAD Awards, Αρίων. Δεν έχω πρόβλημα, θα τα δω όλα.


Πάντως, και ο Seth Mac Farlane είναι επίσης αρκετά υποσχέσιμος για μια εξίσου διασκεδαστική τελετή απονομής Όσκαρ, στην οποία θα επικρατεί το στοιχείο της έκπληξης και πιθανότατα θα είναι το μόνο τρίωρο που έχουμε αφιερώσει σε τελετή απονομής Όσκαρ τα τελευταία χρόνια όπου πραγματικά το ξενύχτι θα αξίζει τον κόπο.

Σε άλλα νέα, ξεκίνησαν οι δηλώσεις συμμετοχής στα blogoscars. ΤΡΕΧΤΕ!



Argo, του Ben Affleck (12 βραβεία, 21 υποψηφιότητες)

Oscars: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Διασκευασμένο Σενάριο, Β' Αντρική Ερμηνεία - Alan Arkin, Μοντάζ, Μουσική, Ήχο, Μοντάζ Ήχου
Golden Globes: Βραβείο Καλύτερης Ταινίας - Δράμα και Σκηνοθεσίας, Υποψηφιότητα για Β' Αντρική Ερμηνεία - Alan Arkin, Σενάριο, Μουσική
SAG: Καλύτερο Καστ, Υποψηφιότητα για Β' Αντρική Ερμηνεία - Alan Arkin
PGA: Καλύτερη Ταινία
DGA: Καλύτερη Σκηνοθεσία
BAFTA: Καλύτερη Ταινία, ΣκηνοθεσίαΜοντάζ, Υποψηφιότητα για Α' Αντρική Ερμηνεία - Ben Affleck, Β' Αντρική Ερμηνεία - Alan Arkin, Διασκευασμένο Σενάριο, Μουσική
WGA: Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο
Eddie Award: Καλύτερο Μοντάζ σε Δραματική Ταινία
Critics Choice: Βραβείο Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας, Υποψηφιότητα για Β' Αντρική Ερμηνεία - Alan Arkin, Καστ, Διασκευασμένο Σενάριο, Μοντάζ, Μουσική
LAFC: Καλύτερο Σενάριο
NBoR: Ειδική Κινηματογραφική Επίτευξη

Παρά την κρυάδα που έφαγε ο Affleck με την απουσία του από την κατηγορία της Σκηνοθεσίας, το Argo του δεν έχει πει ακόμα την τελευταία του λέξη και συνεχίζει να διεκδικεί επάξια το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Θα είναι σίγουρα ένα δύσκολο επίτευγμα γιατί θα χρειαστεί υποστήριξη και σε κάποια άλλη βασική κατηγορία. Μπορεί να πάρει (άδικα) Β' Αντρικό, γιατί έτσι κι αλλιώς εκεί πέρα όποιος και να το πάρει δεν θα είναι έκπληξη, θα δυσκολευτεί αλλά ίσως καταφέρει να κερδίσει Διασκευασμένο Σενάριο και Μοντάζ, αλλά όλα αυτά με την προϋπόθεση ότι εν τέλει θα κερδίσει και Καλύτερη Ταινία. Γιατί αν τελικά η Ακαδημία αποφασίσει να γυρίσει την πλάτη του στο Argo στο μεγάλο της βραβείο, ίσως να φύγει με άδεια χέρια από την τελετή η ταινία του Affleck. UPDATE: Να που τελικά το Argo γίνεται σιγά σιγά ο frontrunner της φετινής κούρσας. Παρά την αδυναμία του να κερδίσει μια υποψηφιότητα στην κατηγορία της Σκηνοθεσίας, απέσπασε χθες το βραβείο στην Ένωση Παραγωγών και γίνεται έτσι το δεύτερο ιστορικό παράδειγμα νικητή του PGA χωρίς υποψηφιότητα για Όσκαρ Σκηνοθεσίας (μετά το Apollo 13 του Ron Howard που, παρότι νικητής στην βασική τριάδα PGA-DGA-SAG τελικά έχασε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας από το Braveheart). Τι σημαίνουν όλα αυτά; Μπορεί και τίποτα. Μιας και ο μεγαλύτερος κλάδος της Ακαδημίας είναι αυτός των ηθοποιών, οι νικητές των SAG (η τελετή απονομής των οποίων είναι απόψε το βράδυ) λογικά θα ξεκαθαρίσουν το τοπίο. Αν το βραβείο Καλύτερου Καστ πάει στο Argo.. Γιατί αλλιώς θα τα μπερδέψει ακόμα περισσότερο! UPDATE: To SAG Καλύτερου Καστ είναι κάτι σαν το αντίστοιχο του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας για το Σωματείο Ηθοποιών. Γι' αυτό κιόλας ο Ben Affleck και το καστ του, που πανηγύρισε χθες τη νίκη του στην τελετή απονομής των SAG, περνάνε άνετα στην πρώτη θέση με τα προγνωστικά για μια ανάλογη νίκη στα Όσκαρ. Ben, μπορείς να αρχίσεις να γράφεις τον λόγο σου αλλά μην το δέσεις κόμπο ότι θα κερδίσεις. Ο ανταγωνισμός του Lincoln και του Silver Linings Playbook δεν έχει κοπάσει ακόμα. UPDATE (3/2): Οκ, το καταλάβαμε! Το Argo θα κερδίσει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Άλλη μια τελετή απονομής θα είναι προβλέψιμη. Τώρα δύο είναι τα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν: τι άλλο βραβείο θα κερδίσει το Argo (νομίζω ότι δεν υπάρχει ταινία που να έχει κερδίσει το μεγάλο βραβείο χωρίς τουλάχιστον άλλες δύο νίκες με το λιγότερο μία από αυτές να βρίσκεται σε μία από τις βασικές κατηγορίες ερμηνείες/σκηνοθεσία/σενάριο) και ποιος θα πάρει το Όσκαρ Σκηνοθεσίας. Στην δεύτερη ερώτηση η απάντηση είναι σχετικά εύκολη αφού ο ανταγωνισμός του Spielberg δεν είναι πολύ μεγάλος, παρόλο που όλοι οι αντίπαλοί του σε αυτή την κατηγορία το αξίζουν περισσότερο από αυτόν. Στην πρώτη πάλι, αφού το Όσκαρ Σκηνοθεσία είναι out of the question, τότε όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά για ένα Όσκαρ Μοντάζ ή (/και) Μουσικής και μια άδικη νίκη στο Σενάριο ή (πιο δύσκολα) στον Β' Αντρικό. UPDATE (11/2): Και κάπως έτσι, μια κούρσα που φαινόταν η πιο ενδιαφέρουσα και απρόβλεπτη της τελευταίας δεκαετίας καταλήγει τόσο κλισέ όσο και οι προηγούμενες. Ο Ben Affleck κέρδισε ΑΚΟΜΑ ένα βραβείο Σκηνοθεσίας για να έχει να τρίψει στα μούτρα της Ακαδημίας και είναι πλέον κάτι παραπάνω από σίγουρο ότι η ταινία του θα κερδίσει το μεγάλο βραβείο στην τελετή απονομής των Όσκαρ. Μεταξύ μας, καλό το Argo αλλά υπάρχουν τουλάχιστον 5 ταινίες που είναι φέτος υποψήφιες για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας (και άλλες 10 που δεν είναι καν υποψήφιες αλλά θα έπρεπε) που το αξίζουν πολύ περισσότερο. UPDATE (20/2): THAT'S ENOUGH. Το τελευταίο σαββατοκύριακο πριν αυτό της Οσκαρικής τελετής, το Argo συνέχισε να κλέβει βραβεία, αυτή τη φορά από τους πολύ καλύτερους αντιπάλους του στα Σωματεία Σεναριογράφων και Μοντέρ. Πάντως προσωπικά, ακόμα και τώρα, επιμένω ότι το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας ΔΕΝ βρίσκεται ήδη στα χέρια του Ben Affleck. Ναι, οκ μέχρι στιγμής το Argo έχει ένα προφανές προβάδισμα αλλά ούτε το Lincoln, ούτε το Silver Linings έχουν πει ακόμα την τελευταία τους κουβέντα. Και μην ξεχνάμε το πολύ βασικό, ότι δηλαδή το Argo απουσιάζει από την κατηγορία Σκηνοθεσίας. Αν όμως και φέτος η Ακαδημία κάνει κλισέ επιλογές τότε το Argo θα φύγει με βραβείο Ταινίας, Σεναρίου και Μοντάζ, μπορεί και Β' Αντρικού ή και Μουσική αν προσπαθήσουν να το σπρώξουν σε όσες περισσότερες κατηγορίες μπορούν έτσι ώστε να καλυφθεί κάπως η απουσία του Affleck από τη Σκηνοθεσία. H αδικία μιας τέτοιας βράβευσης πάντως θα διορθωθεί από τα #blogoscars.



Lincoln, του Steven Spielberg (14 βραβεία, 43 υποψηφιότητες)

Oscars: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία, Διασκευασμένο Σενάριο, Α' Αντρική Ερμηνεία - Daniel Day Lewis, Β' Αντρική Ερμηνεία - Tommy Lee Jones, Β' Γυναικεία Ερμηνεία - Sally Field, Φωτογραφία, Μοντάζ, Μουσική, Κοστούμια, Σκηνικά, Ήχο
Golden Globes: Βραβείο Α' Αντρικής Ερμηνείας σε Δράμα - Daniel Day LewisΥποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία - Δράμα, Β' Αντρική Ερμηνεία - Tommy Lee Jones, Β' Γυναικεία Ερμηνεία - Sally Field, Σκηνοθεσία, Σενάριο, Μουσική
SAG: Καλύτερη Α' Αντρική Ερμηνεία - Daniel Day Lewis, Β' Αντρική Ερμηνεία - Tommy Lee Jones, Υποψηφιότητα για Β' Γυναικεία Ερμηνεία - Sally Field, Καστ
BAFTA: Α' Αντρική Ερμηνεία - Daniel Day Lewis, Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Β' Αντρική Ερμηνεία - Tommy Lee Jones, Β' Γυναικεία Ερμηνεία - Sally Field, Διασκευασμένο Σενάριο, Φωτογραφία, Μουσική, Κοστούμια, Σκηνικά, Μακιγιάζ
Critics Choice: Βραβείο Α' Αντρικής Ερμηνείας - Daniel Day Lewis, Διασκευασμένου Σεναρίου και Μουσικής, Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία, Β' Αντρική Ερμηνεία - Tommy Lee Jones, Β' Γυναικεία Ερμηνεία - Sally Field, Καστ, Φωτογραφία, Μοντάζ, Σκηνικά, Κοστούμια, Μακιγιάζ
PGA: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία
DGA: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Σκηνοθεσία
WGA: Υποψηφιότητα για Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο
NYFCC: Α' Αντρική Ερμηνεία - Daniel Day Lewis, Β' Γυναικεία Ερμηνεία - Sally Field, Σενάριο
NBoR: μία από τις 10 καλύτερες ταινίες της χρονιάς
BSoFC: Α' Αντρική Ερμηνεία - Daniel Day Lewis, Β' Γυναικεία Ερμηνεία - Sally Field, Σενάριο
DCFC: Α' Αντρική Ερμηνεία - Daniel Day Lewis

Συνεχίζει να κερδίζει δύναμη το Lincoln του Steven Spielberg, αυτή η ταινία-φαινόμενο που μου κάνει μεγάλη εντύπωση πως τόσος πολύς κόσμος έχει καταφέρει να την δει ολόκληρη. Στα Όσκαρ μάζεψε 12 υποψηφιότητες, τόσο βασικές όσο και τεχνικές, που σιγά τα Σκηνικά και τα Κοστούμια που είχε ξέρω γω, μόνο για μακιγιάζ έπρεπε να είναι υποψήφιο, αλλά, ουπς, δεν είναι! Πάντως, αν η Ακαδημία αποφασίσει να κάνει στροφή 180 μοιρών και να επιβραβεύσει τελικά πολιτική ταινία, πρώτη επιλογή θα είναι, φυσικά, το Lincoln. Όπως στις Σφαίρες όμως, έτσι και στα Όσκαρ, εύχομαι ολόψυχα στο Lincoln να φύγει με μόνο ένα βραβείο, αυτό του Α' Αντρικού, που (μαζί με το Β' Γυναικείο της Hathaway) είναι τα μόνο 100% σίγουρα βραβεία της φετινής χρονιάς και έτσι κι αλλιώς δεν μπορούμε να το γλιτώσουμε (όχι ότι ήταν άσχημος ο Lewis, αλλά give me a break). Έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί οι υποψηφιότητες στη Σκηνοθεσία πάντως, το πιο πιθανό είναι ότι θα πάρει και εκεί το Όσκαρ το Lincoln και είναι κρίμα γιατί πρόκειται για την ίσως χειρότερη ταινία που έχει σκηνοθετήσει ποτέ ο Spielberg. UPDATE (28/1): Σχεδόν τρομακτική η διπλή νίκη του Lincoln στα SAG. Δύο πράγματα υποδηλώνει η αγάπη του Σωματείου Ηθοποιών για τη μεγαλόπνοη μπούρδα του Spielberg: πρώτον, το Argo μπορεί να παίρνει τα πρωτεία στα προγνωστικά αλλά ο Αμερικανός πρόεδρος βρίσκεται σε απειλητική απόσταση, και δεύτερον, είναι δυστυχώς σχεδόν απίθανο πλέον να γλιτώσουμε τον τίτλο "μόνος ηθοποιός στην ιστορία που έχει κερδίσει 3 Όσκαρ Α' Αντρικού" πίσω από το όνομα του Daniel Day-Lewis. Καταβάθος πάντως πιστεύω, και εύχομαι, ότι μια τόσο μα τόσο αμερικάνικη, αδιάφορη, άψυχη και καθαρά ιστορική ταινία δεν θα καταφέρει να κερδίσει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας και η ανικανότητα επικράτησης της σε τόσες ενώσεις είναι ο λόγος που η ελπίδα μου γίνεται πίστη. UPDATE (20/2): Απέτυχε το Lincoln στο Διασκευασμένο Σενάριο των WGA και ας θεωρούταν φαβορί. Το βαρύ όνομα όμως του Tony Kushner (που υπογράφει το σενάριο) ίσως λειτουργήσει υπέρ του, αν και το πιο πιθανό ενδεχόμενο παραμένει η επιβράβευση του ίσως πιο κλισέ σεναρίου της χρονιάς σε μια από τις πιο υπερεκτιμημένες περιπετειούλες επιπέδου "μεσημέρι στο STAR". ΤΟ ARGO ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΚΑΛΟ GODDAMIT. Σε άλλα νέα, το Lincoln πέραν από τον Α' Αντρικό μάλλον θα τσιμπήσει (άδικα) και κάποιο τεχνικό βραβείο, ενώ ο Spielberg παραμένει φαβορί σε μια από τις απρόβλεπτες κατηγορίες της φετινής οσκαρικής χρονιάς, αυτή της Σκηνοθεσίας. 



Silver Linings Playbook, του David O. Russell (11 βραβεία, 28 υποψηφιότητες)

Oscars: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία, Διασκευασμένο Σενάριο, Α' Γυναικεία Ερμηνεία - Jennifer Lawrence, Α' Αντρική Ερμηνεία - Bradley Cooper, Β' Αντρική Ερμηνεία - Robert De Niro, Β' Γυναικεία Ερμηνεία - Jacki Weaver, Μοντάζ
Golden Globes: Βραβείο Καλύτερης Α' Γυναικείας Ερμηνείας σε Κωμωδία/Μιούζικαλ - Jennifer Lawrence, Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία - Κωμωδία/Μιούζικαλ, Α' Αντρική Ερμηνεία σε Κωμωδία/Μιούζικαλ - Bradley Cooper, Σενάριο
SAG: Καλύτερη Α' Γυναικεία Ερμηνεία - Jennifer Lawrence, Υποψηφιότητα για Α' Αντρική Ερμηνεία - Bradley Cooper, Καστ
BAFTA: Διασκευασμένο ΣενάριοΥποψηφιότητα για Καλύτερη Α' Γυναικεία Ερμηνεία - Jennifer Lawrence, Α' Αντρική Ερμηνεία - Bradley Cooper
Critics Choice: Βραβείο Καλύτερου Καστ, Καλύτερης Κωμωδία, Γυναικείας Ερμηνείας σε Κωμωδία - Jennifer Lawrence, Αντρικής Ερμηνείας σε Κωμωδία - Bradley Cooper και Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία, Διασκευασμένο Σενάριο, Α' Γυναικεία Ερμηνεία - Jennifer Lawrence, Α' Αντρική Ερμηνεία - Bradley Cooper, Β' Αντρική Ερμηνεία - Robert De Niro
PGA: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία
WGA: Υποψηφιότητα για Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο
LAFC: Καλύτερη Α' Γυναικεία Ερμηνεία - Jennifer Lawrence (tie με Emmanuel Riva)
NBoR: Καλύτερη Α' Αντρική Ερμηνεία - Bradley Cooper, Διασκευασμένο Σενάριο, μία από τις 10 καλύτερες ταινίες της χρονιάς
Independent Spirit: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία, Σενάριο, Α' Γυναικεία Ερμηνεία - Jennifer Lawrence, Α' Αντρική Ερμηνεία - Bradley Cooper
DCFC: Διασκευασμένο Σενάριο

Μια ακόμη μεγάλη έκπληξη που επιφύλασσαν οι 85ες Οσκαρικές υποψηφιότητες ήταν η τρομερή αποδοχή που έδειξε η Ακαδημία στο "Silver Linings Playbook" σκορπίζοντας την αγάπη της σε ΟΛΟ το βασικό πρωταγωνιστικό καστ (πρώτη φορά μετά το Reds του Warren Beatty - 1981 - καταφέρνει ταινία να σκοράρει από μία υποψηφιότητα σε κάθε υποκριτική κατηγορία) και δίνοντας του μέχρι και υποψηφιότητα για μοντάζ, ότι πιο υπερβολικό έχει κάνει φέτος δηλαδή, άμα σκεφτείς ότι από την ίδια κατηγορία λείπει το Skyfall. 8 υποψηφιότητες συνολικά, είναι κατά τη γνώμη μου ο βασικός αντίπαλος του Lincoln, γιατί πληρεί το κριτήριο "συναίσθημα" αλλά σε αντίθεση με το Beasts και το Amour, είναι τέρμα αμερικανιά οπότε κερδίζει εξτρά πόντους. Το Silver Linings θα δώσει μάχη για το Διασκευασμένο Σενάριο με το Lincoln, η Jennifer Lawrence είναι η βασική διεκδικήτρια του Α' Γυναικείου αλλά δεν θα το κερδίσει τόσο εύκολα αφού πρώτα πρέπει να δώσει μεγάλη μάχη με την Riva και την Chastain και τέλος, μην σας κάνει τόσο αρνητική εντύπωση η παρουσία του Cooper, είναι απροσδόκητα καλός αλλά έτσι κι αλλιώς δεν πρόκειται να το πάρει. UPDATE (28/1): Σχετικά απογοητευτική η αποτυχία του Silver Linings Playbook στην κατηγορία του Καλύτερου Καστ (αφού εξάλλου αυτό είναι και η κύρια δύναμή της ταινίας), η θριάμβευση όμως της Lawrence στον Α' Γυναικείο, την αναδεικνύει πλέον ως βασικό (αν και όχι αδιαμφισβήτητο) φαβορί για τα Όσκαρ και ας μειώνονται σημαντικά οι πιθανότητες της ταινίας να κερδίσει το μεγάλο βραβείο της βραδιάς. Βέβαια μην ξεχνάμε ότι την αγάπη που έδειξε η Ακαδημία στο Silver Linings δεν την έχει δείξει κανένα άλλο Σωματείο και ότι οι ομοιότητες των Σωματείων με τα Όσκαρ είναι αρκετές αλλά όχι τόσο πολλές ώστε να αποκλείεται μια ανατροπή στο φετινό, υπερβολικά ανοικτό οσκαρικό τοπίο. UPDATE (10/2): To τσίμπησε το BAFTA το Silver Linings και ας ήταν και στην κατηγορία που το άξιζε λιγότερο. Είπαμε, έπρεπε να γίνει δίκαιη μοιρασιά, μην μείνει κανένας παραπονεμένος. UPDATE (20/2): Φέτος δυσκολεύομαι περισσότερο από ποτέ να κάνω προβλέψεις σε πάρα πολλές κατηγορίες. Το Silver Linings είναι και αυτό ένα από τα φετινά φιλμ που διεκδικούν το Διασκευασμένο Σενάριο αλλά μάλλον θα το χάσουν από το Argo, εκτός και αν η αγάπη που έδειξε η Ακαδημία στο συγκεκριμένο ρομάντζο δεν στέρεψε με τις 8 απροσδόκητες υποψηφιότητες που απλόχερα της χάρισε. Πάντως με 4 ερμηνευτικές υποψηφιότητες μοιάζει μάλλον απίθανο να φύγει χωρίς να κερδίσει σε καμία και αφού ο Α' Αντρικός και ο Β' Γυναικείος είναι κλειδωμένοι από καιρό, το πιο πιθανό ενδεχόμενο είναι πως είτε η Lawrence θα πάρει το πρώτο της Όσκαρ είτε ο De Niro το τρίτο του. Έλα μου όμως που και οι δύο έχουν πολύ μεγάλο ανταγωνισμό! Αρχικά, ο Β' Αντρικός είναι, μαζί με τη Σκηνοθεσία, οι δύο κατηγορίες στις οποίες κανείς δεν θα έβαζε το χέρι του στη φωτιά για το ποιος θα είναι ο τελικός νικητής (αν και στον πρώτο, ο Christoph Waltz έχει πάρει ένα μικρό προβάδισμα μετά τη νίκη του σε Golden Globes και BAFTA). Έπειτα, πολλοί πιστεύουν ότι η Lawrence δεν θα καταφέρει να βάλει κάτω τα 100 χρόνια καριέρας της Emmanuelle Riva, αλλά κερδίζει στα σημεία επειδή... είναι Αμερικάνα. Εγώ πάλι προτιμώ να το πάρει το Οσκαράκι η Chastain γιατί είναι η καινούργια Meryl Streep και όσο νωρίτερα αρχίζει να μαζεύει βραβεία τόσο πιο ευνοϊκή η θέση της Ακαδημίας στο μέλλον.




Beasts of the Southern Wild, του Behn Zeitlin (7 βραβεία, 12 υποψηφιότητες)

Oscars: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία, Διασκευασμένο Σενάριο, Α΄ Γυναικεία Ερμηνεία - Quvenzhané Wallis
PGA: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία
BAFTA: Υποψηφιότητα για Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο
Critics Choice: Βραβείο Νεανικής Ερμηνείας - Quvenzhané Wallis, Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Α΄ Γυναικεία Ερμηνεία - Quvenzhané Wallis
LAFC: Καλύτερη Β' Αντρική Ερμηνεία - Dwight Henry, Μουσική, Πρωτοεμφανιζόμενος Σκηνοθέτης
NBoR: Πρωτοεμφανιζόμενος Σκηνοθέτης, Πρωτοεμφανιζόμενη Ηθοποιός - Quvenzhané Wallis, μία από τις 10 καλύτερες ταινίες της χρονιάς
Independent Spirit: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία, Α΄ Γυναικεία Ερμηνεία - Quvenzhané Wallis, Φωτογραφία
DCFC: Καλύτερη Νεανική Ερμηνεία - Quvenzhané Wallis

Τι γλυκιά έκπληξη που ήταν η παρουσία του Beasts of the Southern Wild σε 4 βασικές κατηγορίες. Ακόμα και αν δεν υπάρχει περίπτωση να κερδίσει κανένα από αυτά τα βραβεία. Η Wallis πάντως άμα κερδίσει το Α' Γυναικείο εγώ θα σηκωθώ και θα πανηγυρίσω όπου και αν βρίσκομαι την στιγμή εκείνη που θα βλέπω την τελετή. Πάντως τόσος έρωτας με την ταινία βρε Ακαδημία, μια υποψηφιότητα για Μουσική και Φωτογραφία δεν μπορούσες να της δώσεις; 




Amour, του Michael Haneke (11 βραβεία, 9 υποψηφιότητες)

Oscars: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία, Πρωτότυπο Σενάριο, Α' Γυναικεία Ερμηνεία - Emmanuel Riva, Ξενόγλωσση Ταινία
Golden Globes: Βραβείο Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας
BAFTA: Α' Γυναικεία Ερμηνεία - Emmanuel Riva, Ξενόγλωσση ΤαινίαΥποψηφιότητα για Καλύτερη Σκηνοθεσία, Πρωτότυπο Σενάριο
Critics Choice: Βραβείο Ξενόγλωσσης Ταινίας, Υποψηφιότητα για Α' Γυναικεία Ερμηνεία - Emmanuel Riva
LAFC: Καλύτερη Ταινία, Α' Γυναικεία Ερμηνεία - Emmanuel Riva (tie με Jennifer Lawrence)
NYFCC: Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία
NBoR: Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία
Independent Spirit: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία
BSoFC: Καλύτερη Α' Γυναικεία Ερμηνεία - Emmanuel Riva, Ξενόγλωσση Ταινία
DCFC: Ξενόγλωσση Ταινία

Αν και δεν συγκαταλέγομαι στο φαν κλαμπ της τελευταίας ταινίας του Χάνεκε, ενθουσιάζομαι πάντα όταν βλέπω μη αγγλόφωνες ταινίες να πάνε μπροστά στα Όσκαρ. Πέραν από το βραβείο Ξενόγλωσσης Ταινίας, που το έχει στο τσεπάκι, θα δώσει γερή μάχη σε όλες τις υπόλοιπες. Οκ, το να πάρει Καλύτερη Ταινία είναι τελείως ουτοπικό, το διαγράφουμε ως ενδεχόμενο. Αλλά στο Πρωτότυπο Σενάριο θα μπορούσε να κάνει την έκπληξη, αν και θα πρέπει πρώτα να βάλει κάτω τον Tarantino (που έχει ένα ελαφρό προβάδισμα μέχρι στιγμής) και το Zero Dark Thirty. Μια ακόμη βασική, ανταγωνιστική τριπλέτα είναι αυτή του Α' Γυναικείου, με την Riva, την Chastain και την Lawrence να δίνουν μάχη στήθος με στήθος μέχρι τελικής πτώσης (η Watts, συγγνώμη κιόλας, αλλά πλησίασε και δεν ακούμπησε, δεν υπάρχει περίπτωση πάρει Όσκαρ φέτος). Αλλά ακόμα και στην Σκηνοθεσία, έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η κατηγορία φέτος, είναι ίσως η μοναδική χρονιά όπου ο Haneke έχει πιθανότητες να κερδίσει Όσκαρ Σκηνοθεσίας. UPDATE (10/2): Μπράβο στη Riva, να πάρει και το Όσκαρ, να το κάψουν στα ΚΑΠΗ. Πάντως, ακούγεται πολύ έντονα το ενδεχόμενο να το σηκώσει το τιμημένο στις 24 του μήνα, αν και εγώ σταυρώνω δάχτυλα για το Τζεσικάκι (και για το Κουβενζανεάκι, αλλά ας είμαστε ρεαλιστές, ούτε γυμνάσιο δεν πάει το μούλικο, να το κάνει τι το Όσκαρ να το ντύνει Barbie;) UPDATE (20/2): Τα είπαμε για τη Riva πιο πάνω, αλλά οι πιθανότητες για Οσκαρική βράβευση του Amour δεν τελειώνουν εδώ. Είναι φυσικά σίγουρο ότι ο Haneke θα σηκώσει το χρυσό αγαλματίδιο της Ξενόγλωσσης Ταινίας αλλά τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά για βράβευση-έκπληξη τόσο στη Σκηνοθεσία (δύσκολα) όσο και στο Πρωτότυπο Σενάριο (πιο εύκολα) αν και πρέπει πρώτα να βάλει κάτω τον Tarantino και το Zero Dark Thirty.




Zero Dark Thirty, της Kathryn Bigelow (16 βραβεία, 20 υποψηφιότητες)

Oscars: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Πρωτότυπο Σενάριο, Α' Γυναικεία Ερμηνεία - Jessica Chastain, Μοντάζ, Μοντάζ Ήχου
Golden Globes: Βραβείο Α' Γυναικείας Ερμηνείας σε Δράμα - Jessica ChastainΥποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία - ΔράμαΣκηνοθεσία, Σενάριο 
WGA: Καλύτερο Πρωτότυπο Σενάριο
BAFTA: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία, Α' Γυναικεία Ερμηνεία - Jessica Chastain, Πρωτότυπο Σενάριο, Μοντάζ
Critics Choice: Βραβείο Α' Γυναικείας Ερμηνείας - Jessica Chastain και Μοντάζ, Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία, Πρωτότυπο Σενάριο
PGA: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία
DGA: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Σκηνοθεσία
SAG: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Α' Γυναικεία Ερμηνεία - Jessica Chastain
LAFC: Καλύτερο Μοντάζ
NYFCC: Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία, Φωτογραφία
NBoR: Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία, Α' Γυναικεία Ερμηνεία - Jessica Chastain
BSoFC: Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία, Μοντάζ
DCFC: Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία, Α' Γυναικεία Ερμηνεία - Jessica Chastain

Όλο ενθουσιάστηκαν με το "Zero Dark Thirty" εκτός από την Ακαδημία. Πέντε υποψηφιότητες για την τελευταία ταινία της Bigelow, τέσσερις λιγότερες από το αρκετά κατώτερο Hurt Locker. Κρίμα, γιατί φέτος άμα τα σάρωνε όλα δεν θα παραπονευόμασταν.  Ταινιάρα το Zero Dark Thirty, έντονη, μεστή και ρεαλιστική, με μια παθιασμένα συγκινητική  ερμηνεία από την Chastain και μια ψύχραιμη και ουδέτερη σκηνοθετική ματιά από την Bigelow που καταφέρνει να διαχειριστεί με μαεστρία και εγκράτεια σκηνές αποκλειστικά δραματικές, που δεν περιλαμβάνουν πυρομαχικά, εκρήξεις και καταδιώξεις. Δυστυχώς όμως, το πολύ πολύ να αναγνωριστεί για το μοντάζ της. UPDATE (10/2): Ουπς, σα να τους ξέφυγε το Zero Dark Thirty εκεί στα BAFTA. Δεν έβγαινε καλά η αναλογία, ήταν και σε κομβικές κατηγορίες υποψήφια, την αφήσανε με άδεια χέρια. Κρίμα γιατί ένα Μοντάζ τουλάχιστον το άξιζε. UPDATE (20/2): Το πρώτο βραβείο που κατάφερε να τσεπώσει το ZD30 μετά την επέλαση στις κριτικές ενώσεις ήταν αυτό του Πρωτότυπου Σεναρίου στα WGA. Προβλέψιμο, αν σκεφτεί κανείς ότι οι βασικοί ανταγωνιστές του Mark Boal (του σεναριογράφου ντε!) στα Όσκαρ δεν ήταν υποψήφιοι στα WGA επειδή τα σενάρια δεν ήταν γραμμένα υπό τους κανόνες του Σωματείου (boo). Στα Όσκαρ πάλι δεν θα έχει μάλλον παρόμοια τύχη. Θα χάσει το Σενάριο, μάλλον από τον Tarantino που μέχρι στιγμής έχει το προβάδισμα, το Μοντάζ από το Argo και τα Ηχητικά από το Life of Pi. Ότι ήταν να κερδίσει το επιτελείο της Bigelow το κέρδισε με το Hurt Locker!




Les Miserables, του Tom Hooper (12 βραβεία, 29 υποψηφιότητες)

Oscars: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Α' Αντρική Ερμηνεία - Hugh Jackman, B' Γυναικεία Ερμηνεία - Ann Hathaway, Σκηνικά, Κοστούμια, Μακιγιάζ, Ήχο, Τραγούδι - Suddenly
Golden Globes: Βραβείο Καλύτερης Ταινίας - Κωμωδία/Μιούζικαλ, Καλύτερης Α' Αντρικής Ερμηνείας σε Κωμωδία/Μιούζικαλ - Hugh Jackman, B' Γυναικείας Ερμηνείας - Ann HathawayΥποψηφιότητα για Τραγούδι - Suddenly
SAG: Βραβείο B' Γυναικεία Ερμηνεία - Ann HathawayΥποψηφιότητα για Καλύτερη Α' Αντρική Ερμηνεία - Hugh Jackman, Καστ
BAFTA: B' Γυναικεία Ερμηνεία - Ann Hathaway, Σκηνικά, Ήχο, ΜακιγιάζΥποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Βρετανική Ταινία, Α' Αντρική Ερμηνεία - Hugh Jackman, Φωτογραφία, Κοστούμια
Critics Choice: Βραβείο B' Γυναικείας Ερμηνείας - Ann Hathaway, Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία, Α' Αντρική Ερμηνεία - Hugh Jackman, Καστ, Φωτογραφία, Σκηνικά, Κοστούμια, Μακιγιάζ, Μοντάζ, Τραγούδι - Suddenly
PGA: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία
DGA: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Σκηνοθεσία
NBoR: Καλύτερο Καστ, μία από τις 10 καλύτερες ταινίες της χρονιάς
DCFC: Καλύτερη Β' Γυναικεία Ερμηνεία - Ann Hathaway, Καστ

Οχτώ υποψηφιότητες και για το Les Miserables, το μιούζικαλ του Tom Hooper που διαφημιζόταν ως το μοναδικό μιούζικαλ που έχει πιθανότητα οσκαρικής βράβευσης μετά το Chicago, αλλά κάπου στο δρόμο το χασε και πήρε την θέση που του αξίζει. Πάγκο. Το Les Miserables θα μπορούσε να συνοψιστεί ως 2 ώρες και 32 λεπτά ατέρμονου νανουρίσματος και 5 λεπτά αποθεωτική, οσκαρικής ερμηνείας του I Dreamed a Dream από την Anne Hathaway που σου σηκώνει την τρίχα κάγκελο. Θα το σηκώσει το Οσκαράκι φέτος η Anne μας, αν και δυστυχώς παίζει ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟ. Το αξίζει όμως γιατί η προσμονή μπας και ξαναεμφανιστεί στην ταινία ήταν ίσως ο μόνος λόγος που κρατούσα τα μάτια μου ανοιχτά (α ναι, και η απολαυστικότατη Helena Bonham Carter). UPDATE (28/1): Τα σχόλια είναι περιττά. Η Hathaway ήταν ίσως το μόνο 110% σίγουρο βραβείο της φετινής χρονιάς, έχει κερδίσει όλα τα βασικά βραβεία και θα κερδίσει και το Όσκαρ. Άξια. UPDATE (20/2): Β' Γυναικείο και κανα τεχνικό (μάλλον μακιγιάζ, μπορεί ήχο). Και πολλά του είναι.




Life of Pi, του Ang Lee (7 βραβεία, 29 υποψηφιότητες)

Oscars: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία, Διασκευασμένο Σενάριο, Φωτογραφία, Μοντάζ, Σκηνικά, Μουσική, Ήχο, Μοντάζ Ήχου, Οπτικά Εφέ, Τραγούδι - Pi's Lullaby
Golden Globes: Βραβείο Καλύτερης Μουσικής, Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία - Δράμα, Σκηνοθεσία
BAFTA: Φωτογραφία, Οπτικά Εφέ, Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία, Διασκευασμένο Σενάριο, Μοντάζ, Μουσική, Σκηνικά, Ήχο
Art Directors Guild: Καλύτερα Σκηνικά σε Ταινία Φαντασίας
Critics Choice: Βραβείο Φωτογραφίας και Οπτικών Εφέ, Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία, Διασκευασμένο Σενάριο, Μοντάζ, Σκηνικά, Μουσική, Νεανική Ερμηνεία - Suraj Sharma
PGA: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία
DGA: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Σκηνοθεσία
WGA: Υποψηφιότητα για Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο
DCFC: Καλύτερη Φωτογραφία

Έντεκα υποψηφιότητες για το Life of Pi, σχεδόν όλες τεχνικές. Εκεί θα περιοριστεί και θα διαπρέψει κιόλας, αφού το Όσκαρ Φωτογραφίας και Οπτικών Εφέ το έχει κερδίσει εδώ και καιρό, ενώ διεκδικεί με πάθος βράβευση και στις κατηγορίες του Ήχου, όπου αλήθεια, φέτος δεν έχω ιδέα ποιος μπορεί να πάρει τι. UPDATE (3/2): Μπορεί ο Ang Lee να έχασε το DGA αλλά δεν ήταν τόσο άσχημη μέρα για το Life of Pi η χθεσινή, καθώς κέρδισε βραβείο Καλύτερο Σκηνικών σε Ταινία Φαντασίας στα Art Directors Guild Awards. Απορίας άξιο πως μια βάρκα έβαλε κάτω τα 1203709182 σύμπαντα του Cloud Atlas. UPDATE (20/2): Το λέμε από το Δεκέμβριο. To Life of Pi είναι το Hugo της φετινής χρονιάς. Θα πάρει ότι μπορεί στα τεχνικά (Φωτογραφία - καμία 3D ταινία δεν έχει χάσει αυτό το βραβείο, αποκλείεται να είναι το Life of Pi η πρώτη - , Οπτικά Εφέ, Ήχο, Μοντάζ ήχου) και θα αρκεστεί σε αυτά. Εκτός και αν η Ακαδημία αποφασίσει φέτος να κάνει τον Ang Lee τον πρώτο σκηνοθέτη που κατάφερε να πάρει Όσκαρ για 3D ταινία.




Django Unchained, του Quentin Tarantino (6 βραβεία, 14 υποψηφιότητες)

Oscars: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Πρωτότυπο Σενάριο, Β΄Αντρική Ερμηνεία - Christopher Waltz, Φωτογραφία, Μοντάζ Ήχου
Golden Globes: Βραβείο Σεναρίου, Β΄Αντρικής Ερμηνείας - Christopher WaltzΥποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία - Δράμα, Σκηνοθεσία, Β' Αντρική Ερμηνεία - Leonardo DiCapriο
BAFTA: Β΄Αντρική Ερμηνεία - Christopher Waltz, Πρωτότυπο Σενάριο, Υποψηφιότητα για Καλύτερη Σκηνοθεσία, Μοντάζ, Ήχο
Critics Choice: Βραβείο Πρωτότυπου Σεναρίου, Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία
PGA: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία
NBoR: Καλύτερη Β' Αντρική Ερμηνεία - Leonardo DiCaprio, μία από τις 10 καλύτερες ταινίες της χρονιάς

Δηλαδή κρίμα από το θεό βρε Ακαδημία. Ας έβγαινε ο Alan Arkin εκτός και ας έμπαινε το πικραμένο αγόρι μας μέσα. Ντάξει, άμα με βάλεις να διαλέξω ανάμεσα σε Waltz και DiCaprio, ο πρώτος υπερτερεί, αλλά και πάλι, o Leo βάζει κάτω άνετα όλους τους υπόλοιπους διεκδικητές του Όσκαρ Β΄ Αντρικής Ερμηνείας. Από την φετινή οσκαρική πεντάδα πάντως, αν είναι να το ξαναπάρει κάποιος (μιας και οι πέντε τους έχουν κερδίσει ξανά Όσκαρ στο παρελθόν) ας είναι ο Waltz. UPDATE (10/2): Αυτό που το Django σαρώνει βραβεία Σεναρίου ενώ πριν 3 χρόνια το Inglourious Basterds έμενε παντού σκανδαλωδώς αβράβευτο στην ίδια κατηγορία το λες και ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της φύσης. Πολλά κλαπ κλαπ στον Waltz πάντως. UPDATE (20/2): H μάχη που δίνει το Django σε Πρωτότυπο Σενάριο και Β' Αντρικό είναι πραγματικά αξιοθαύμαστη. Πρόβλεψη μπορεί να μην γίνεται να κάνουμε με σιγουριά αλλά μάλλον ήρθε η ώρα ο Tarantino και ο Waltz να αποκτήσουν το δεύτερο Αγαλματίδιο τους.



Skyfall, του Sam Mendes (8 βραβεία, 17 υποψηφιότητες)

Oscars: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Φωτογραφία, Μουσική, Ήχο, Μοντάζ Ήχου, Τραγούδι - Skyfall
Golden Globes: Βραβείο Καλύτερου Τραγουδιού - Skyfall
BAFTA: Καλύτερη Βρετανική Ταινία, Μουσική, Υποψηφιότητα για Β' Αντρική Ερμηνεία - Javier Bardem, Β' Γυναικεία Ερμηνεία - Judi Dench, Φωτογραφία, Μοντάζ, Σκηνικά, Ήχο
American Society of Cinematographers: Καλύτερη Φωτογραφία
Art Directors Guild: Καλύτερα Σκηνικά σε Σύγχρονη Ταινία
Critics Choice: Βραβείο Ταινίας Δράσης, Αντρικής Ερμηνείας σε Ταινία Δράσης - Daniel Craig, Τραγουδιού - Skyfall, Υποψηφιότητα για Καλύτερη Β' Αντρική Ερμηνεία - Javier Bardem, Β' Γυναικεία Ερμηνεία - Judi Dench, Φωτογραφία, Γυναικεία Ερμηνεία σε Ταινία Δράσης - Judi Dench
PGA: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία
SAG: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Β' Αντρική Ερμηνεία - Javier Bardem
LAFC: Καλύτερη Φωτογραφία

Τα Oscars φέτος θα κάνουν τιμητικό αφιέρωμα στα 50 χρόνια James Bond αλλά καμιά σοβαρή υποψηφιότητα δεν αξιώθηκαν να δώσουν στην καλύτερη ταινία της σειράς. Πέντε υποψηφιότητες συνολικά για το "Skyfall", όχι όμως για τις ερμηνείες της Dench και του Bardem που τόσο πολύ άξιζαν, ούτε καν για Μοντάζ, δεν το συζητώ καν για Καλύτερη Ταινία. Θα πάρει όμως σίγουρα το Όσκαρ Τραγουδιού και θα παλέψει με το Life of Pi για τα ηχητικά. UPDATE (10/2): Τυπικές βραβεύσεις στα BAFTA αλλά επική νίκη στην ASC, όπου βλέπουμε πρώτη φορά βραβείο Φωτογραφίας να φεύγει από τα χέρια του Life of Pi. Λέτε να γίνει καμιά ανατροπή και να κερδίσει (επιτέλους) ο Roger Deakins το πρώτο του Όσκαρ μετά από 9 αποτυχημένες προσπάθειες; UPDATE (20/2): Η τέταρτη από τις σπάνιες φετινές σίγουρες βραβεύσεις είναι αυτή του Skyfall για το Καλύτερο Τραγούδι. Από και πέρα, ο James Bond τα βάζει με τον τρισδιάστατο Richard Parker και αυτό δεν θα του βγει σε καλό.




The Master, του Paul Thomas Andersson (8 βραβεία, 18 υποψηφιότητες)

Oscars: Υποψηφιότητα για Α' Αντρική Ερμηνεία - Joaquin Phoenix, Β' Αντρική Ερμηνεία - Philip Seymour Hoffman, B' Γυναικεία - Amy Adams
Golden Globes: Υποψηφιότητα για Α' Αντρική Ερμηνεία σε Δράμα - Joaquin Phoenix, Β' Αντρική Ερμηνεία - Philip Seymour Hoffman, B' Γυναικεία - Amy Adams
Critics Choice: Βραβείο Β' Αντρικής Ερμηνείας - Philip Seymour Hoffman, Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Α' Αντρική Ερμηνεία - Joaquin Phoenix, B' Γυναικεία - Amy Adams, Πρωτότυπο Σενάριο, Φωτογραφία, Μουσική 
BAFTA: Υποψηφιότητα για Α' Αντρική Ερμηνεία - Joaquin Phoenix, Β' Αντρική Ερμηνεία - Philip Seymour Hoffman, B' Γυναικεία - Amy Adams, Σενάριο
SAG: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Β' Αντρική Ερμηνεία - Philip Seymour Hoffman
WGA: Υποψηφιότητα για Καλύτερο Πρωτότυπο Σενάριο
LAFC: Καλύτερη Σκηνοθεσία, Α' Αντρική Ερμηνεία - Joaquin Phoenix, B' Γυναικεία - Amy Adams, Σκηνικά
BSoFC: Καλύτερη Φωτογραφία
DCFC: Β' Αντρική Ερμηνεία - Philip Seymour Hoffman, Μουσική

Δεν έχω προσωπική άποψη γιατί δεν αξιώθηκα να την δω ακόμη, αλλά απ' ότι ακούω, είναι σκάνδαλο η απουσία της ταινίας από τη Φωτογραφία, τη Μουσική και τα Σκηνικά. Μαζί σας! Όσον αφορά τις πιθανότητες βράβευσης, σχεδόν μηδενικές, αν και θα είχε πλάκα μια ανατροπάρα στον Α' Αντρικό με νίκη του Phoenix. 




Moonrise Kingdom, του Wes Anderson (1 βραβείο, 16 υποψηφιότητες)

Oscars: Υποψηφιότητα για Καλύτερο Πρωτότυπο Σενάριο
Golden Globes: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία - Κωμωδία/Μιούζικαλ
BAFTA: Υποψηφιότητα για Καλύτερο Πρωτότυπο Σενάριο
PGA: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία
WGA: Υποψηφιότητα για Καλύτερο Πρωτότυπο Σενάριο
Critics Choice: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Πρωτότυπο Σενάριο, Καστ, Μουσική, Νεαρή Ερμηνεία - Kara Kayward
NBoR: μία από τις 10 καλύτερες ανεξάρτητες ταινίες της χρονιάς
Independent Spirit: Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία, Σενάριο, Β' Αντρική Ερμηνεία - Bruce Willis, Φωτογραφία
BSoFC: Καλύτερη Μουσική

Γιατί ρε Ακαδημία μόνο 9 υποψηφιότητες στην κατηγορία της "Καλύτερης Ταινίας"; Δεν χωρούσε στο δέκα ένα Moonrise Kingdom; Για να μην μιλήσω για την αποτρόπαια απουσία του από όλες τις τεχνικές κατηγορίες. Ότι ο Snowwhite and the Huntsman είχε καλύτερα σκηνικά και κοστούμια ας πούμε! Η δικαίωση θα ρθει στα blogoscars, γιατί ακόμα και η μία και μοναδική υποψηφιότητα που έχει ο Anderson στο σενάριο θα μείνει μια ακόμα άκαρπη υποψηφιότητα. UPDATE (20/1): Μην κλαις που πάλι δεν θα πάρεις Όσκαρ Wes, εμείς σε αγαπάμε να ξέρεις.



Anna Karenina, του Joe Wright (2 βραβεία, 12 υποψηφιότητες)

Oscars: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Φωτογραφία, Μουσική, Σκηνικά, Κοστούμια
BAFTA: Καλύτερα Κοστούμια, Υποψηφιότητα για Καλύτερη Βρετανική Ταινία, Φωτογραφία, Μουσική, Σκηνικά, Μακιγιάζ
Art Directors Guild: Καλύτερη Σκηνικά σε Ταινία Εποχής
Golden Globes: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Μουσική
Critics Choice: Υποψηφιότητα για Καλύτερα Σκηνικά, Κοστούμια

Φαβορί για τα Κοστούμια και τα Σκηνικά, το τελευταίο πόνημα του Joe Wright δεν το είδα ακόμα, αλλά πότε με απογοήτευσε δαύτος για να το κάνει τώρα; Απ' ότι ακούω πάντως και το soundtrack πρέπει να είναι συγκλονιστικό, σταθερά άξιος Marianelli. UPDATE (3/2): Και τα 4 Όσκαρ για τα οποία είναι υποψήφια να κέρδιζε η Karenina δεν θα με χάλαγε καθόλου. Η τελευταία ταινία του Wright είναι ένα κομψοτέχνημα και η χθεσινή νίκη της στα Art Directors Guild επιβεβαιώνει την σχετικά εύκολη επικράτησή της στην αντίστοιχη κατηγορία στα Όσκαρ. UPDATE (20/2): Άμα χάσει η Karenina το Όσκαρ Σκηνικών θα είναι σκάνδαλο! Υπό άλλες συνθήκες θα είχε στο τσεπάκι και αυτό των Κουστουμιών αλλά θα το χάσει από την εκλιπούσα Eiko Ishioka για το Mirror Mirror.

Αποκωδικοποίηση: PGA = Producers' Guild of America, DGA = Directors' Guild of America, SAG = Screen Actors Guild, WGA = Writers' Guild of America LAFC =  Los Angeles Film Critics, NYFCC = New York Film Critics Circle, NBoR = National Board of Review, BSoFC = Boston Society of Film Critics, DCFC = DC Film Critics (Washigton)

1 σχόλιο:

  1. Τα ειπες ολα...τα εγραψες ολα...ωρα να μετρησουμε αναποδα για το κοκκινο χαλι....

    ΑπάντησηΔιαγραφή