Όταν έρχεται ο Δεκέμβριος ο περισσότερος κόσμος χαίρεται γιατί πλησιάζουν Χριστούγεννα. Εγώ πάλι χαίρομαι γιατί ξεκινάει η οσκαρική κούρσα! Τα Όσκαρ επιστρέφουν φέτος ανανεωμένα, με νέο, μασωνικό logo, με την Ellen ξανά παρουσιάστρια και με τρέιλερ που μας προϊδεάζει για μια άκρως μουσικοχορευτική τελετή απονομής (τι να κάνω, να πανικοβληθώ;). Η μαύρη αλήθεια είναι ότι έχουμε χρόνια να απολαύσουμε τελετή απονομής Όσκαρ, αλλά ευτυχώς υπάρχουν οι Χρυσές Σφαίρες (δες που φτάσαμε!!) που επιστρέφουν με Tina Fey και Amy Poehler και τις σχεδόν εγγυημένα συμβατικές τους βραβεύσεις που κανέναν δεν θα ενοχλήσουν γιατί TINA FAY KAI AMY POEHLER!!
Πάμε όμως στο ζουμί. Το φετινό ποστ-σεντόνι, ακολουθεί το περσινό φορμάτ γιατί πολύ μας βόλεψε και αντί για κατηγορία-κατηγορία, μιλάμε για τα φετινά φαβορί, outsiders και τα συναφή, ταινία-ταινία. Μέχρι στιγμής δεν έχουμε τις κρίσιμες υποψηφιότητες των περισσότερων σωματείων στο τραπέζι, έχουμε όμως Χρυσές Σφαίρες, ενώσεις κριτικών, SAG και Critic's Choise που μας δείχνουν μια κάποια πρώτη τάση που όμως είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα ανατραπεί μέσα στον επόμενο μήνα, όπως είχε γίνει εξάλλου και πέρυσι. Αναμένουμε υποψηφιότητες για PGA και DGA στις 2 και 7 Γενάρη αντίστοιχα, ανακοίνωση υποψηφιοτήτων BAFTA στις 8, απονομή Χρυσών Σφαιρών στις 12 του Γενάρη και ανακοίνωση οσκαρικών υποψηφιοτήτων στις 16.
Όπως πάνε μέχρι στιγμής τα πράγματα, τρεις είναι οι ταινίες που σέρνουν τον χορό εφέτος: "Gravity", "12 Years a Slave" και "American Hustle". O ανταγωνισμός είναι όμως και πάλι τεράστιος, ειδικά στις κατηγορίες του Α' Αντρικού και της Σκηνοθεσίας, όπου κονταροχτυπιούνται οι παλιοί γνώριμοι DiCaprio, Redford, Hanks, Greengrass, Payne, Scorsese, Coen, O' Russell, Jonze με πολλά υποσχόμενα new entries (Ejiofer, McConaughey, Dern, Isaac, Cuaron, McQueen). Παρακάτω θα βρεις 12 ταινίες που σίγουρα θα απασχολήσουν την φετινή οσκαρική σεζόν και άλλες 3 που θα πρεπε να την απασχολήσουν αλλά επειδή η ζωή είναι κακούργα και άδικη μάλλον δεν θα το κάνουν. Μείνε συντονισμένος/-η, θα γίνονται updates.
Τα comebacks
Inside Llewyn Davis, των αδερφών Coen
Golden Globes: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία - Κωμωδία/Μιούζικαλ, Αντρική Ερμηνεία σε Κωμωδία/Μιούζικαλ (Oscar Isaac), Τραγούδι
Critics Choice Awards: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Πρωτότυπο Σενάριο, Φωτογραφία, Τραγούδι
NYFCC: Καλύτερη Φωτογραφία
LAFC: Καλύτερη Μουσική Επένδυση
NBoR: Καλύτερο Πρωτότυπο Σενάριο, μια από τις 10 καλύτερες ταινίες της χρονιάς
Μεγάλο βραβείο της Κριτικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ των Καννών
Πολυαναμενόμενη επιστροφή αυτή των Coen, πολυεπαινεμένη από τους κριτικούς, ψιλοάπατο όμως πάει μέχρι στιγμής στα βραβεία. Παρότι δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το "Inside Llewyn Davis" θα είναι υποψήφιο για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας (άμα κατάφερε το "A Serious Man" να μπει στη δεκάδα, δε θα κωλώσει αυτό), το θέμα όμως είναι πως με τον τρομερό φετινό ανταγωνισμό που επικρατεί στη σκηνοθεσία και τον Α' Αντρικό, ούτε οι Coen, ούτε ο Isaac θα φτάσουν μέχρι τις αντίστοιχες πεντάδες. Οι μόνες υποψηφιότητες που μάλλον θα συνοδέψουν αυτή της "Καλύτερης Ταινίας" θα είναι αυτές της Φωτογραφίας και του Πρωτότυπου Σεναρίου. Κρίμα γιατί υπό άλλες συνθήκες θα μιλούσαμε για ένα από τα μεγάλα φαβορί.
American Hustle, του David O' Russell
Golden Globes: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία - Κωμωδία/Μιούζικαλ, Αντρική Ερμηνεία σε Κωμωδία/Μιούζικαλ (Christian Bale), Γυναικεία Ερμηνεία σε Κωμωδία/Μιούζικαλ (Amy Adams), Β' Αντρική Ερμηνεία (Bradley Cooper), Β' Γυναικεία Ερμηνεία (Jennifer Lawrence), Σκηνοθεσία, Σενάριο
SAG: Υποψηφιότητα για Καλύτερο Καστ, Β' Γυναικεία Ερμηνεία (Jennifer Lawrence)
Critics Choice Awards: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Α' Αντρική Ερμηνεία (Christian Bale), Β' Αντρική Ερμηνεία (Bradley Cooper), Β' Γυναικεία Ερμηνεία (Jennifer Lawrence), Σκηνοθεσία, Πρωτότυπο Σενάριο, Καστ, Μοντάζ, Κοστούμια, Μακιγιάζ
NYFCC: Καλύτερη Ταινία, Σενάριο, Β' Γυναικεία Ερμηνεία (Jennifer Lawrence)
Ένα από τα τρία μεγαθήρια της φετινής οσκαρικής κούρσας, το back-to-back του David O' Russell φωνάζει "Όσκαρ" από χιλιόμετρα, θα μαζέψει σίγουρα πολλές υποψηφιότητες, αλλά κάτι μου λέει ότι μάλλον θα μείνει εκεί. Όχι ότι δεν έχει το κοινό και τους κριτικούς στο πλάι του, απλά ο O' Russell μοιάζει καταδικασμένος να φτάνει στην πηγή και να μην πίνει ποτέ νερό. Οι πρωταγωνιστές της περσινής ταινίας του, Jennifer Lawrence και Bradley Cooper, φτάσανε στις πεντάδες των Α' ρόλων στα Όσκαρ και φέτος έχουν κλειδώσει για τους Β' ρόλους με το "American Hustle". Αν και η Lawrence, όπως πάνε τα πράγματα, θα είναι το πιο δυνατό όνομα τις φετινής πεντάδας στον Β' Γυναικείο, η περσινή της νίκη για το "Silver Linings Playbook" κάνει μια δεύτερη σερί βράβευση σχεδόν εξωπραγματική. Ο ίδιος ο O' Russell πάλι, μετά την περσινή απρόσμενη υποψηφιότητά του στα Όσκαρ μοιάζει γκαραντί για την φετινή πεντάδα Σκηνοθεσίας, αλλά η φετινή σεζόν έχει τόσο μεγάλα ονόματα που θα παλέψουν για μια θέση στον ήλιο οπότε δεν είναι πιθανό ο O' Russell να μείνει στον άσο. Στις τεχνικές κατηγορίες πάλι όλο και κάτι θα μαζέψει, έτσι για να μην μείνει παραπονεμένο.
The Wolf of Wall Street, του Martin Scorsese
Golden Globes: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία - Κωμωδία/Μιούζικαλ, Αντρική Ερμηνεία σε Κωμωδία/Μιούζικαλ (Leonardo DiCaprio)
Critics Choice Awards: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία, Διασκευασμένο Σενάριο, Καστ, Μοντάζ
NBoR: Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο, μια από τις 10 καλύτερες ταινίες της χρονιάς
Αν και το τελευταίο δημιούργημα του Martin Scorsese είχε πολύ χλιαρή πορεία μέχρι στιγμής στα βραβεία (λόγο της αργοπορημένης εξόδου του στα σινεμά), κάτι μου λέει ότι όλο και κάτι θα μαζέψει στο τέλος. Μέχρι στιγμής είναι σχεδόν παντού μετέωρη (βρέθηκε στις δεύτερες θέσεις σε αρκετές κατηγορίες στα βραβεία κάποιων κριτικών ενώσεων και πολλοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι άμα την είχαν δει περισσότεροι κριτικοί θα είχε καλύτερη τύχη). Πέραν της σίγουρης υποψηφιότητας για Διασκευασμένο Σενάριο, η παρουσία της στη Σκηνοθεσία, στον Α' και Β΄ Αντρικό (για Leonardo DiCaprio και Jonah Hill), στις τεχνικές κατηγορίες, ακόμα και στην Καλύτερη Ταινία παραμένουν ακόμη μυστήριο. Οι κριτικές που έχει μαζέψει μέχρι στιγμής πάντως είναι ιδιαιτέρως θετικές. Περιμένουμε, ωστόσο, να δούμε υποψηφιότητες από PGA, WGA και DGA μπας και πάρει το boost που χρειάζεται.
Nebraska, του Alexander Payne
Golden Globes: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία - Κωμωδία/Μιούζικαλ, Αντρική Ερμηνεία σε Κωμωδία/Μιούζικαλ (Bruce Dern), Β' Γυναικεία Ερμηνεία (June Squibb), Σκηνοθεσία, Σενάριο
SAG: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Α' Αντρική Ερμηνεία (Bruce Dern), Β' Γυναικεία Ερμηνεία (June Squibb)
Critics Choice Awards: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Α' Αντρική Ερμηνεία (Bruce Dern), Β' Γυναικεία Ερμηνεία (June Squibb), Πρωτότυπο Σενάριο, Καστ, Φωτογραφία
NBoR: Καλύτερη Α' Αντρική Ερμηνεία (Bruce Dern), Β΄ Αντρική Ερμηνεία (Will Forte), μία από τις 10 καλύτερες ταινίες της χρονιάς
LAFC: Καλύτερη Α' Αντρική Ερμηνεία (Bruce Dern)
Βραβείο Αντρικής Ερμηνείας (Bruce Dern) στο Φεστιβάλ των Καννών
Ο Alexander Payne μοιάζει να φτιάχνει ταινίες με αποκλειστικό στόχο να κερδίσει Όσκαρ. Φέτος το γυρνάει στο roadtrip, έχει και για πρωταγωνιστή τον drag queen γκόμενο της Jenna Maroney, ξεκίνησε να αποθεώνεται από τις Κάννες όπου κέρδισε βραβείο Αντρικής Ερμηνείας για τον Bruce Dern (από τα μεγάλα φετινά φαβορί) έχει τσιμπήσει βραβεία και υποψηφιότητες σε όλες τις βασικές ενώσεις με αποτέλεσμα να θεωρείται σίγουρα παρόν στην λίστα με τις Καλύτερες Ταινίες, στο Πρωτότυπο Σενάριο και στο Β' Γυναικείο και, γιατί όχι, ακόμη και στην πεντάδα Σκηνοθεσίας. (με μια ανάσα)
Blue Jasmine, του Woody Allen
Golden Globes: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Γυναικεία Ερμηνεία σε Δράμα (Cate Blanchett), Β' Γυναικεία Ερμηνεία (Sally Hawkins)
SAG: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Α' Γυναικεία Ερμηνεία (Cate Blanchett)
Critics Choice Awards: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Α' Γυναικεία Ερμηνεία (Cate Blanchett), Πρωτότυπο Σενάριο
NYFCC: Καλύτερη Α' Γυναικεία Ερμηνεία (Cate Blanchett)
LAFC: Καλύτερη Α' Γυναικεία Ερμηνεία (Cate Blanchett - μαζί με την Adele Exarchopoulos)
Online Film Critics Awards: Καλύτερη Α' Γυναικεία Ερμηνεία (Cate Blanchett)
Μία ταινιάρα, μία πατατάρα. Έτσι πάει η συνταγή της καριέρας του Woody Allen και τώρα ευτυχώς βρίσκεται ξανά στο πρώτο στάδιο. Μπορεί το "Blue Jasmine" να μην έχει τη δυναμική του "Midnight in Paris" όσον αφορά την πορεία του στην οσκαρική κούρσα, αλλά η ερμηνεία της Cate Blanchett έχει γίνει talk of the town και έχει ήδη τεράστιο προβάδισμα στην κατηγορία του Α' Γυναικείου. Όσον αφορά στις υπόλοιπες κατηγορίες, δύσκολο να μαντέψει κανείς αλλά δύσκολα θα χάσει την υποψηφιότητα στο Πρωτότυπο Σενάριο και, μετά την υποψηφιότητα-έκπληξη της Sally Hawkins στις Χρυσές Σφαίρες, ίσως την δούμε να φιγουράρει στον Β' Γυναικείο. Go Hawkins!!
Philomena, του Stephen Frears
Golden Globes: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία - Δράμα, Γυναικεία Ερμηνεία σε Δράμα (Judi Dench), Σενάριο
SAG: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Α' Γυναικεία Ερμηνεία (Judi Dench)
Critics Choice Awards: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Α' Γυναικεία Ερμηνεία (Judi Dench), Διασκευασμένου Σεναρίου
Βραβείο Σεναρίου στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας
O μόνος λόγος που το "Philomena" βρήκε μια θέση σε τούτο εδώ το αφιέρωμα ήταν ουσιαστικά η υποψηφιότητά του στην κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας στις Χρυσές Σφαίρες, που ανέβασε το κασέ της στα γραφεία στοιχημάτων. Η υποψηφιότητα της Dench είναι γκαραντί, όπως και αυτή του Frears για το σενάριο της ταινίας, αλλά, μεταξύ μας, παρότι dark horse, μάλλον απίθανο το κόβω να τσιμπάει κάποια άλλη υποψηφιότητα πέραν από αυτές τις δύο.
Captain Phillips, του Paul Greengrass
Golden Globes: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία - Δράμα, Αντρική Ερμηνεία σε Δράμα (Tom Hanks), B' Αντρική Ερμηνεία (Barkhad Abdi), Σκηνοθεσία
SAG: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Α' Αντρική Ερμηνεία (Tom Hanks), B' Αντρική Ερμηνεία (Barkhad Abdi)
Critics Choice Awards: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Καλύτερη Α' Αντρική Ερμηνεία (Tom Hanks), B' Αντρική Ερμηνεία (Barkhad Abdi), Σκηνοθεσία, Διασκευασμένο Σενάριο, Μοντάζ
To αμερικάνικο "A Hijacking". Ο Paul Greengrass κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα και ακολουθεί τη συνταγή του "United 93" γιατί μάλλον του έλειψε η αίθουσα του Kodak/Dolby Theatre. Αληθινή ιστορία για μια βασανισμένη αμερικανική ψυχή από τους κακούς, Ανατολίτες τρομοκράτες/πειρατές, παλμοί να ανεβαίνουν και τα συναφή. Το απόλυτο comeback του Tom Hanks θα του χαρίσει (δυστυχώς) την πρώτη του υποψηφιότητα για Όσκαρ μετά από 13 ολόκληρα χρόνια, ο Greengrass πάει καρφωτός για Σκηνοθεσία και όπως κάθε ταινία του έτσι κι αυτή θα φιγουράρει σίγουρα στο Μοντάζ και ίσως στα Ηχητικά Εφέ. Κάπου μέσα σ' όλη αυτή την τρέλα παρασέρνεται και ο πρωτοεμφανιζόμενος Barkhad Abdi, βασανισμένη ψυχή, μετανάστης από τη Σομαλία στην Υεμένη και έπειτα στη Μινεσότα, ζει το αμερικάνικο όνειρο και αχ πόσο πολύ λατρεύει η Ακαδημία κάτι τέτοια success stories! Όχι ότι δεν είναι καλός, μην λέμε ότι θέλουμε, αλλά αν είμαστε ειλικρινείς, στο Hollywood άμα δεν μπορείς να χτίσεις με τον ιδρώτα σου μια φήμη και ένα όνομα, ένα δακρύβρεχτο life story πάντα βοηθάει.
Το breakthrough
Fruitvale Station, Ryan Coogler
NYFCC: Καλύτερη Πρώτη Ταινία
NBoR: Καλύτερη Β' Γυναικεία Ερμηνεία (Octavia Spencer), Πρωτοεμφανιζόμενος Ηθοποιός (Michael B. Jordan), Πρωτοεμφανιζόμενος Σκηνοθέτης, μία από τις 10 καλύτερες ταινίες της χρονιάς
Βραβείο "Ένα Κάποιο Βλέμμα" στο Φεστιβάλ των Καννών
Βραβείο Επιτροπής και Κοινού στο Φεστιβάλ του Sundance
Όπως (σχεδόν) κάθε χρόνο, έτσι και φέτος ανάμεσα σε όλα τα comeback υπάρχει και ένα breakthrough, κατά προτίμηση indie, έτσι για να μην λένε ότι η Ακαδημία δεν αγκαλιάζει σκηνοθέτες από κάθε background. Πέρυσι είχαμε το "Beasts of the Southern Wild", φέτος έχουμε ένα ακόμα παιδί του Sundance. Θα μου πεις, το "Fruitvale Station" δεν έχει κερδίσει κανένα major βραβείο ή υποψηφιότητα μέχρι στιγμής. Θα σου πω ότι πέρυσι τέτοιο καιρό και το "Beasts of the Southern Wild" στα αζήτητα ήτανε αλλά τελικά τσίμπησε τέσσερις βασικές υποψηφιότητες στα Όσκαρ. Η βασική διαφορά βέβαια έγκειται στο ότι το "Beasts" ήταν μια εικαστικά πανέμορφη και τρομερά συγκινητική ταινία, το "Fruitvale Station" από την άλλη είναι μια ξερή αναπαράσταση της τελευταίας μέρας ζωής του Oscar Grant III, με full extra κλισέ που προσπαθούν να βγάλουν κλάμα με το στανιό. Η μέχρι στιγμής πορεία της θα έπρεπε να είναι αρκετά ικανοποιητική για τον πρωτοεμφανιζόμενο δημιουργό της, ας μην είμαστε και πλεονέκτες, δεν είμαστε όλοι Behn Zeitlin.
Τα "επιτέλους παναγία μου!"
Gravity, του Alfonso Cuaron
Golden Globes: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία - Δράμα, Γυναικεία Ερμηνεία σε Δράμα (Sandra Bullock), Σκηνοθεσία, Μουσική
SAG: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Α' Γυναικεία Ερμηνεία (Sandra Bullock)
Critics Choice Awards: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Α' Γυναικεία Ερμηνεία (Sandra Bullock), Σκηνοθεσία, Φωτογραφία, Μουσική, Σκηνικά, Μοντάζ, Οπτικά Εφέ
NBoR: μια από τις 10 καλύτερες ταινίες της χρονιάς και βραβείο δημιουργικής καινοτομίας
LAFC: Καλύτερη Ταινία (μαζί με το "Her"), Σκηνοθεσία, Φωτογραφία, Μοντάζ
Online Film Critics Awards: Καλύτερη Σκηνοθεσία, Μοντάζ, Φωτογραφία
O Alfonso Cuaron μπορεί να έχει ήδη τρεις υποψηφιότητες για Όσκαρ στο βιογραφικό του (Σεναρίου για το "Y Tu Mama Tambien" και το "Children of Men", Μοντάζ για το δεύτερο) αλλά ποτέ μα ποτέ η Ακαδημία δεν επιβράβευσε τις σκηνοθετικές του ικανότητες, ούτε έδωσε σε ταινία του την απόλυτη υποψηφιότητα για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Φέτος είναι η χρονιά που όλα αυτά θα αλλάξουν καθώς το "Gravity" είναι ένα από τα μεγάλα φαβορί της φετινής κούρσας, ένα μεγαθήριο που αναμένεται να σαρώσει ότι υπάρχει στο διάβα του στις τεχνικές κατηγορίες (βραβεία για Φωτογραφία, Μουσική, Μοντάζ, Ήχο, Οπτικά Εφέ σχεδόν ήδη στο τσεπάκι) με τον Cuaron να θεωρείται φαβορί για το βραβείο Σκηνοθεσίας. Διόλου περίεργο. Το "Gravity" ήταν μια από τις πιο αποθεωτικά έντονες κινηματογραφικές εμπειρίες της δεκαετίας, τόσο επιδέξια κουρδισμένη που μάλλον θα επικρατούσε και στην απόλυτη κατηγορία αν δεν υπήρχε το...
12 Years a Slave, του Steve McQueen
Golden Globes: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία - Δράμα, Αντρική Ερμηνεία σε Δράμα (Chiwetel Ejiofor), B' Αντρική Ερμηνεία (Michael Fassbender), Β' Γυναικεία Ερμηνεία (Lupita Nyong'o), Σκηνοθεσία, Σενάριο, Μουσική
SAG: Υποψηφιότητα για Καλύτερο Καστ, Α' Αντρική Ερμηνεία (Chiwetel Ejiofor), B' Αντρική Ερμηνεία (Michael Fassbender), Β' Γυναικεία Ερμηνεία (Lupita Nyong'o)
Critics Choice Awards: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Α' Αντρική Ερμηνεία (Chiwetel Ejiofor), B' Αντρική Ερμηνεία (Michael Fassbender), Β' Γυναικεία Ερμηνεία (Lupita Nyong'o), Σκηνοθεσία, Διασκευασμένο Σενάριο, Καστ, Φωτογραφία, Σκηνικά, Μουσική, Μοντάζ, Κοστούμια, Μακιγιάζ
NYFCC: Καλύτερη Σκηνοθεσία
NBoR: μια από τις 10 καλύτερες ταινίες της χρονιάς
LAFC: Καλύτερη Β' Γυναικεία Ερμηνεία (Lupita Nyong'o)
Online Film Critics Awards: Καλύτερη Ταινία, Α' Αντρική Ερμηνεία (Chiwetel Ejiofor), B' Αντρική Ερμηνεία (Michael Fassbender), Β' Γυναικεία Ερμηνεία (Lupita Nyong'o), Διασκευασμένο Σενάριο
O Steve McQueen και οι ταινίες του δεν έχουν πλησιάσει καν τα Όσκαρ, δεν έχουν περάσει καν έξω από το Kodak/Dolby Theatre. Η ωμή, ρεαλιστική ματιά του McQueen έπεφτε πάντα βαριά στα μέλη της Ακαδημίας που δεν αγνοούσαν απλώς τον ίδιο τον σκηνοθέτη και τις ταινίες του αλλά και τους λαμπρούς πρωταγωνιστές του, με τον Michael Fassbender και την Carey Mulligan να χάνουν σκανδαλωδώς τις υποψηφιότητες Α' Αντρικού και Β' Γυναικείου ρόλου αντίστοιχα πριν δύο χρόνια με το "Shame". Η ώρα όμως ήρθε και για τον McQueen αλλά και για τον Fassbender να πάρουν το αίμα τους πίσω. Το "12 Years a Slave" είναι το μεγάλο φαβορί της φετινής οσκαρικής κούρσας, σαρώνει βραβεία και υποψηφιότητες όπου και αν βρεθεί και η πορεία του αναμένεται λαμπρή μέχρι και την ημέρα της ανακοίνωσης των υποψηφιοτήτων των Όσκαρ. Αν πιστέψω τις κριτικές, το αξίζει και με το παραπάνω. Το μέλλον της καριέρας του Ejiofor και της πρωτοεμφανιζόμενης Nyong'o δε, φαντάζει υπέρλαμπρο, καθώς και οι δύο έχουν μέχρι στιγμής το προβάδισμα στον Α' Αντρικό και Β' Γυναικείο αντίστοιχα. Ας σταυρώσουμε δάκτυλα και για τον Fassbender.
Her, του Spike Jonze
Golden Globes: Yποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία σε Κωμωδία/Μιούζικαλ, Αντρική Ερμηνεία - Κωμωδία/Μιούζικαλ (Joaquin Phoenix), Σενάριο
Critics Choice Awards: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Β' Γυναικεία Ερμηνεία (Scarlett Johanson), Σκηνοθεσία, Πρωτότυπο Σενάριο, Σκηνικά, Μουσική
ΝΒοR: Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία
LAFC: Καλύτερη Ταινία (μαζί με το "Gravity"), Σκηνικά
Online Film Critics Awards: Καλύτερο Πρωτότυπο Σενάριο
Θα είναι άραγε το "Her" η πρώτη ταινία του Spike Jonze που θα βρεθεί υποψήφια στην κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας; Μάλλον ναι. Θα είναι η Scarlett Johanson η πρώτη ηθοποιός που θα κερδίσει υποψηφιότητα Όσκαρ για voice-over ερμηνεία; Ούτε για αστείο. Ο Phoenix, έχει ελπίδες στον Α' Αντρικό; Ειδικά φέτος, όχι. Ο Jonze θα πάρει τίποτα; Πρωτότυπο Σενάριο μάλλον, αν η Ακαδημία λατρέψει την ταινία όπως και οι κριτικοί τότε μάλλον θα τσιμπήσει και καμιά υποψηφιότητα στη Σκηνοθεσία.
Dallas Buyers Club, του Jean-Marc Vallee
Golden Globes: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Αντρική Ερμηνεία σε Δράμα (Matthew McConaughey), Β' Αντρική Ερμηνεία (Jared Leto)
SAG: Υποψηφιότητα για Καλύτερο Καστ, Α' Αντρική Ερμηνεία (Matthew McConaughey), Β' Αντρική Ερμηνεία (Jared Leto)
Critics Choice Awards: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, Α' Αντρική Ερμηνεία (Matthew McConaughey), Β' Αντρική Ερμηνεία (Jared Leto)
NYFCC: Καλύτερη Β' Αντρική Ερμηνεία (Jared Leto)
LAFC: Καλύτερη Β' Αντρική Ερμηνεία (Jared Leto, μαζί με τον James Franco)
Όχι, ο Jean-Marc Vallee και η ταινία του δεν έχουν ιδιαίτερα μεγάλες προοπτικές για υποψηφιότητα στις κατηγορίες Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας αντίστοιχα. Το "Dallas Buyers Club" βρίσκεται εδώ αποκλειστικά και μόνο για τους πρωταγωνιστές του. Και ναι, μπορεί ο Jared Leto να είναι τρομερά αντιπαθητικός αλλά αυτό δεν τον κάνει λιγότερο φαβορί για το Όσκαρ Β' Αντρικού, ενώ ο Matthew McConaughey, που από τα αζήτητα έφτασε να κατακτά τις καρδιές μας, βλέπει επιτέλους τον θείο Όσκαρ να του χαμογελά. Του το χρωστούσε για το "Killer Joe" και για το "Mud" (τεχνικά το δεύτερο είναι eligible για φέτος αλλά είναι σχεδόν απίθανο να κάνει το double o McConaughey). Shantay you both stay.
Τα αδικημένα (aka "Ευτυχώς που υπάρχουν τα #blogoscars")
Blue is the Warmest Color, του Abdellatif Kechiche
Golden Globes: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία
Critics Choice Awards: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία, Νεανική Ερμηνεία (Adele Exarchopoulos)
NYFCC: Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία
LAFC: Καλύτερη Α' Γυναικεία Ερμηνεία (Adele Exarchopoulos - μαζί με τη Cate Blanchett), Ξενόγλωσση Ταινία
NBoR: Καλύτερη Πρωτοεμφανιζόμενη Ηθοποιός (Adele Exarchopoulos)
Online Film Critics Awards: Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία
Χρυσός Φοίνικας στο Φεστιβάλ των Καννών
Έχασε τις προθεσμίες για το Ξενόγλωσσο Όσκαρ και η Γαλλία αναγκάστηκε να στείλει άλλη πρόταση (το "Renoir" του Gilles Bourdos το οποίο, σημειωτέον, δεν έφτασε καν στους semifinalists, ουπς) και η πεντάδα του Α' Γυναικείου μοιάζει να έχει κλείσει προ πολλού. Τι σημαίνει αυτό; Τελείως εκτός των Όσκαρ θα μείνει η πιο πολυσυζητημένη (μερικές φορές για τους λάθος λόγους) ταινία της χρονιάς. Και είναι κρίμα και άδικο γιατί θα ταίριαζε τέλεια ο τίτλος "Academy Award Nominee" πίσω από το όνομα της Adele Exarchopoulos.
Before Midnight, του Richard Linklater
Golden Globes: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Γυναικεία Ερμηνεία σε Κωμωδία/Μιούζικαλ (Julie Delpy)
Critics Choice Awards: Υποψηφιότητα για Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο
LAFC: Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο
Ναι μεν έχει στο τσεπάκι την υποψηφιότητα για Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο αλλά, ας είμαστε ειλικρινείς. Όχι μόνο δεν θα το πάρει, αλλά η ταινία αξίζει πολύ περισσότερα από μια υποψηφιότητα για Διασκευασμένο Σενάριο. Σε 9 χρόνια, με το "Πριν το Μεσημέρι", η Celine και ο Jesse ίσως έχουν καλύτερη τύχη.
Frances Ha, του Noah Baumbach
Golden Globes: Υποψηφιότητα για Καλύτερη Γυναικεία Ερμηνεία σε Κωμωδία/Μιούζικαλ (Greta Gerwig)
Το μισό blog ορκίζεται στο όνομα της Frances Ha, το άλλο μισό προτιμά το Girls. Όπως και να χει, το indie favorite της χρονιάς θα πάει άπατο γιατί σε αντίθεση με την προηγούμενη ταινία του Baumbach (το "The Squid and the Whale") δεν έχει κανένα μεγάλο όνομα στους πρωταγωνιστικούς ρόλους για να την υποστηρίξει. Έχει ήδη όμως βρει πρώτη θέση σε όλες τις χιψτερολίστες, οπότε κάτι είναι κι αυτό.
Τέλος, πάρε έναν συγκεντρωτικό πίνακα με τα βραβεία από ΟΛΕΣ ΜΑ ΟΛΕΣ τις ενώσεις κριτικών, έτσι για να μην λες ότι δεν σε προσέχουμε! Τα copyrights στο Awardsdaily:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου