H Mathangi Arulpragasam γεννήθηκε το 1975 κάπου στο Λονδίνο, από γονείς με ρίζες στη Σρι Λάνκα. Μεγαλώνοντας, αποφάσισε να ασχοληθεί με το graphic art & design, φτιάχνοντας εξώφυλλα για το "The Bitch Don't Work" των Elastica και οργανώνοντας εκθέσεις υποψήφιες για Alternative Turner Prize. Σιγά σιγά, κάνοντας παρέα με μουσικούς όπως τον Damon Albarn και την Peaches, η Mathangi αποφάσισε να ασχοληθεί με τη μουσική. Με τη βοήθεια της Justine Frischmann, τραγουδίστριας των Elastica, έφτιαξε το "Galang", άλλαξε το όνομά της σε ένα ακρωνύμιο που μπορεί να σημαίνει "Missing In Action" ή "Missing In Acton" και κάπως έτσι ξεκίνησε η καριέρα της M.I.A.
Από τότε μεσολάβησαν διάφορα. Το "Arular" ήταν ο πρώτος της δίσκος, που συνέθεσε στην κρεβατοκάμαρά της στο Λονδίνο, με κομμάτια επηρεασμένα από τον πόλεμο στο Ιράκ, το παρελθόν της και την πολιτική κατάσταση στη Sri Lanka, κυρίως λόγω της συμμετοχής του πατέρα της στους "Liberation Tigers of Tamil Eelam" (ούτε εγώ έχω καταλάβει τι κάνει ακριβώς αυτή η οργάνωση, μην ρωτάτε!). Στη συνέχεια έγινε λίγο πιο pop και κυκλοφόρησε το δεύτερο άλμπουμ, που φέρει το όνομα της μητέρας της, "Kala". Με ηχογραφήσεις που έγιναν σε όλο τον κόσμο, λόγω προβλημάτων με τη visa της και έχοντας ήδη καταφέρει να γίνει γνωστή, το "Kala" κινούταν σε πιο pop μονοπάτια, γεγονός που είχε αντίκτυπο τόσο στην απόδοσή του στα charts, όσο και στην μετέπειτα πορεία της δημιουργού του. Μετά τη σαρωτική επιτυχία του "Paper Planes", η Μ.Ι.Α.έγινε κάτι σαν icon στην indie κοινότητα, κάνοντας το crossover αλά Lana Del Rey, στο πιο ορίτζιναλ. Εμφανίσεις στα Grammy με την κοιλιά τούρλα, συνεργασίες με Kanye West, T.I., Santigold, Christina Aguilera και Major Lazer, αλλά και τροφή για τα indie κιτρινάδικα (κι όμως υπάρχουν) λόγω της σχέσης της με τον Diplo.
Κάπου το 2010 η Maya αποφάσισε να κάνει μεγαλύτερο άνοιγμα στην pop. Μετά το σοκαριστικά βίαιο 9λεπτο κλιπ για το "Born Free", το τρίτο studio album της, " /\/\ /\ Y /\ " (Maya), είχε ως πρόπομπο το "XXXO", ένα tongue-in-cheek κομμάτι για την pop μουσική σήμερα. Παρά το remix από τον Jay Z και το εσκεμμένα κιτσάτο βιντεοκλίπ δεν πήγε πολύ καλά και πολλοί βιάστηκαν να κρίνουν την M.I.A. για τη στροφή της στο mainstream. Ο δίσκος πήρε επίσης μέτριες κριτικές, αλλά η Maya είχε ήδη αρκετό hype γύρω από το ονομά της ώστε να τραβήξει την προσοχή της Madonna. Και κάπως έτσι φτάνουμε στο σήμερα, 3 Φεβρουαρίου του 2012, και το one-two hit της M.I.A. Από τη μία η πολυσυζητημένη συνεργασία της με τη Madonna στο "Give Me All Your Luvin'" και από την άλλη το "Bad Girls", το νέο της single, που θα ακολουθηθεί από νέο άλμπουμ το καλοκαίρι.
Η αλήθεια είναι ότι με ξενίζει να βλέπω την M.I.A., η οποία κάποτε κυκλοφορούσε με λιγδωμένο μαλλί και φαρδιά παντελόνια, να φοράει κόκκινο κραγιόν και φουστίτσα μαζορέτας, άσε τα πον πον. Πόσο μάλλον ξανθιά περούκα αλά Marilyn και άσπρη δαντέλα - tribute στη θρυλική εμφάνιση της Madge στα VMAs του '84. Εϊναι παράταιρο με όλο το μέχρι τώρα image της, και μάλλον το ξέρει και η ίδια, αλλά αφού μπήκε στο χορό θα χορέψει. Προφανώς δεν την πίεσε κανείς να συνεργαστεί με τη Madonna, ούτε έμεινε απροειδοποίητη για την bitchiness που θα αντιμετώπιζε αν ερχόταν σε ρήξη με τα "θέλω" της Βασίλισσας. Είναι μεγάλη τιμή να συνεργάζεσαι με καλλιτέχνη τέτοιου βεληνεκούς, ειδικά όταν ανήκεις σε διαφορετικό κοινό και, έτσι κι αλλιώς, τη Madonna δεν τη λες ακριβώς καλλιτέχνη της σειράς. Μπορεί να μην έχει πολιτική άποψη, αλλά πάντα ήταν καινοτομική σε ό,τι έκανε, ειδικά μέχρι κάποια χρόνια πριν, μέχρι μάλλον να αποσύρει το video του "American Life" και να καταπιαστεί με αναλώσιμη pop παραγωγής Timbaland (με τον οποίο έχει επίσης συνεργαστεί η M.I.A.). Το αποτέλεσμα μάλλον το σώζει η 35άχρονη, βάζοντας μια διαφορετική νότα, τόσο στο κομμάτι, όσο και στο videoclip.
Όσο για το Bad Girls, το κομμάτι δεν είναι ακριβώς καινούργιο. Πρώτη φορά ακούστηκε το 2010 στο mixtape της, VICKI LEEKX και το Pitchfork το ονόμασε αμέσως "Best New Track". Πριν μία εβδομάδα ακούστηκε ότι μια reworked version θα κυκλοφορήσει σε παραγωγή Danja (με τον οποίο είχε δουλέψει και η Madonna ένα φεγγάρι), με το τελικό αποτέλεσμα να μην διαφέρει ιδιαίτερα από τη version στο mixtape. Το "Bad Girls" είναι catchy, απολιτίκ και fun, με το video του Romain Gavras να μεταφέρει όλα τα rap κλισέ (κόντρες με αμάξια, κιτσάτες γκόμενες και κάγκουρες να πανηγυρίζουν) στη Μέση Ανατολή, με αποκορύφωμα τη σκηνή με το αμάξι που στηρίζεται στις 2 ρόδες του, με διαφορά το πιο badass θέαμα των τελευταίων ημερών. Το γεγονός ότι έκανε πρεμιέρα την ίδια μέρα με το "Give Me All Your Luvin" ήταν τόσο μια πανέξυπνη κίνηση marketing, όσο και μια προσπάθεια να πετάξει από πάνω της το χαρακτηρισμό "cheerleader της Madonna". Δεν ξέρω αν στέκει, αλλά η εμφάνισή της στο Super Bowl την Κυριακή, τα πον πον και ο Danja δείχνουν ότι η M.i.A. μπήκε με τα μπούνια στη σφαίρα του mainstream και δεν θα είναι ποτέ πια η κακοντυμένη Sri Lankaνή που βροντοβώναζε ότι ήταν "Born Free". Και να το φωνάζει δηλαδή, δεν θα την πιστέψουν και πολλοί.
Κάπου το 2010 η Maya αποφάσισε να κάνει μεγαλύτερο άνοιγμα στην pop. Μετά το σοκαριστικά βίαιο 9λεπτο κλιπ για το "Born Free", το τρίτο studio album της, " /\/\ /\ Y /\ " (Maya), είχε ως πρόπομπο το "XXXO", ένα tongue-in-cheek κομμάτι για την pop μουσική σήμερα. Παρά το remix από τον Jay Z και το εσκεμμένα κιτσάτο βιντεοκλίπ δεν πήγε πολύ καλά και πολλοί βιάστηκαν να κρίνουν την M.I.A. για τη στροφή της στο mainstream. Ο δίσκος πήρε επίσης μέτριες κριτικές, αλλά η Maya είχε ήδη αρκετό hype γύρω από το ονομά της ώστε να τραβήξει την προσοχή της Madonna. Και κάπως έτσι φτάνουμε στο σήμερα, 3 Φεβρουαρίου του 2012, και το one-two hit της M.I.A. Από τη μία η πολυσυζητημένη συνεργασία της με τη Madonna στο "Give Me All Your Luvin'" και από την άλλη το "Bad Girls", το νέο της single, που θα ακολουθηθεί από νέο άλμπουμ το καλοκαίρι.
Η αλήθεια είναι ότι με ξενίζει να βλέπω την M.I.A., η οποία κάποτε κυκλοφορούσε με λιγδωμένο μαλλί και φαρδιά παντελόνια, να φοράει κόκκινο κραγιόν και φουστίτσα μαζορέτας, άσε τα πον πον. Πόσο μάλλον ξανθιά περούκα αλά Marilyn και άσπρη δαντέλα - tribute στη θρυλική εμφάνιση της Madge στα VMAs του '84. Εϊναι παράταιρο με όλο το μέχρι τώρα image της, και μάλλον το ξέρει και η ίδια, αλλά αφού μπήκε στο χορό θα χορέψει. Προφανώς δεν την πίεσε κανείς να συνεργαστεί με τη Madonna, ούτε έμεινε απροειδοποίητη για την bitchiness που θα αντιμετώπιζε αν ερχόταν σε ρήξη με τα "θέλω" της Βασίλισσας. Είναι μεγάλη τιμή να συνεργάζεσαι με καλλιτέχνη τέτοιου βεληνεκούς, ειδικά όταν ανήκεις σε διαφορετικό κοινό και, έτσι κι αλλιώς, τη Madonna δεν τη λες ακριβώς καλλιτέχνη της σειράς. Μπορεί να μην έχει πολιτική άποψη, αλλά πάντα ήταν καινοτομική σε ό,τι έκανε, ειδικά μέχρι κάποια χρόνια πριν, μέχρι μάλλον να αποσύρει το video του "American Life" και να καταπιαστεί με αναλώσιμη pop παραγωγής Timbaland (με τον οποίο έχει επίσης συνεργαστεί η M.I.A.). Το αποτέλεσμα μάλλον το σώζει η 35άχρονη, βάζοντας μια διαφορετική νότα, τόσο στο κομμάτι, όσο και στο videoclip.
Φοβερή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπο το Born Free με το σοκαριστικό βίντεο του Gavras μέχρι το μανικιούρ στο speedάτο αμάξι και φυσικά δίπλα στην Madonna.
Τελικά κάτι έχει να πεί η κυρία...
η σκηνή που λιμάρει τα νύχια της είναι απλά ΕΠΙΚΗ! πολλά έχει να πει, τώρα που ομόρφυνε ειδικά..
ΑπάντησηΔιαγραφή